NIEUW: de pagina BESTUURSZAKEN

Verslag van de Bestuursvergadering 20-08-2025 in Meliskerke.

Voorzitter Wim Bakker opent de vergadering

De punten uit de jaarvergadering worden nagelopen zijn geaccordeerd.

Belangrijk is de voorgang van het werken met de nieuwe site, na een jaar van instructie en voorlichting wil de vergadering verder met dit systeem. Daarvoor is nodig dat de club daarmee uit de voeten kunnen voor dat het seizoen aanvangt.

We stellen voor reglementair in de huishoudelijke regelementen te verwoorden wat we van de wedstrijdleider of zijn vervanger van een deelnemend team verwachten.

Omschrijving in art1 punt 4

De competitieleider

De competitie leider stelt per biljartseizoen het wedstrijdprogramma van de Combi op en stelt het speelprogramma voor dat seizoen vast.

Wedstrijdleiders of hun assistent van de deelnemende teams brengen de uitslag op de site van de combi. Dit gebeurt z.s.m. na afloop van de gespeelde competitie wedstrijd.

Het is de taak van de wedstrijdleider van de ontvangende club (of zijn assistent) deze voor 19.00 uur aan te leveren.

In de jaarvergadering geeft hij een mondelinge toelichting over het verloop van de competitie in het afgelopen seizoen.

Hiermee is duidelijk aangegeven hoe gewerkt moet worden. We vragen ons af wat nog gedaan kan worden om teams te helpen met deze werkwijze.

 

Jack zal ons nog informeren over seizoen 25/26 .

Er kan alleen gewerkt worden met de computer waarop de toegangscode is ingebracht. Daarop kunnen de uitslagen en ook nieuwe leden worden ingebracht.

Competitieleider Jack en de secretaris kunnen benaderd worden voor hulp. Om continuïteit te waarborgen is Henk van de Velde benaderd met Jack mee te kijken en zo nodig te vervangen.

Van de deelnemende teams wordt verwacht dat een lid van hun club zich de nodige kennis van dit programma eigen maakt om o.a. uitslagen in te brengen. Dat hoeft niet de wedstrijdleider te zijn. Enkele teams hebben daarvoor nog niet de juiste persoon gevonden, daar zal wellicht hulp nodig zijn. Op de jaarvergadering is duidelijk ingestemd met de werkwijze en de site. Dat gaan we dus ook met alle clubs waarmaken.

Er worden nog enkele probleempjes besproken waar we tegenaan lopen rondom gebruik van de site. Volgens Jack is het allemaal eenvoudig, maar zijn kennis heeft niet iedereen, en we zijn er ook niet dagelijks mee bezig, alleen door te doen leert men bij. De eerste stap is nu het organiseren van de informatiemiddagen.

(25 Aug. 2025:  Noot van de competitieleider: door een gewijzigde verplichting van aanleveren van gegevens is de noodzaak van informatiemiddagen vervallen.)

Voorzitter sluit de vergadering.